söndag 1 april 2012

Äggmålning

  Hej Hej!
Har idag varit ute och gått en härlig morgonpromenad i solen innan stan vaknar. Är väldigt härligt, få  njuta av allt lite själv. Känns väldigt skönt när solen har kommit, människor är gladare. Slog mig häromdagen att Påsken närmar sig med stormsteg. Är en väldigt härlig start på våren. Färgen kommer in...gult...lila...grönt...och alla de andra färgerna. När jag var liten var jag en liten pyssel moster, gjorde nästan saker av allt som kom i min väg. En sak som jag tyckte var extra rolig var när påsken kom och vi skulle måla påskägg. Mamma och pappa hade stått och blåst ur ägg som tokar så nu var de redo. Pappa tog fram akvarellfärgen och penslar, nu börjar vi. Det var mycket pill, men helt klart värt det när de sedan hängde där i påskträdet. Ja, du hörde rätt, träd. När vi var små tog inte pappa in lite ris, han tog in ett träd. Underbart!

 Så börja blås och måla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar