söndag 29 juli 2012

En natur hylla


Antoni Gaudí
Hej Hej!
Denna gång kommer ett förslag på en hylla som är inspirerad av naturen. Naturen är så häftig och har genom Gaudi fått lära mig att dra nytta av dess konstruktioner. Han var enligt mig en makalös arkitekt, konstnär, ja allt! Han var spanjor och bodde delar av sitt liv i Barcelona. Var i Barcelona för något år sedan och fick då chans att se några av hans mästerverk på nära håll. Bland andra Park Guell, La Sagrada Familia och Casa Batllò. Det finns mycket mer att se, så åk åk åk till Barcelona och upplev.

Nu till min hylla då :) Denna hylla gjorde jag tillsammans med min far Per-Anders. Vi tog en planka med udda kanter och sågade den rak i en änden. Sedan letade vi i skogen efter "skogs konsoler". Vi hittade två som passade och skruvade fast plankorna i dem. Här bredvid ser ni hur det blev!



Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar