torsdag 30 augusti 2012

Mina nära och kära!

Godkväll!
Här kommer nu ett tips på en idé jag fick för många år sedan. Ville ha alla mina nära och kära på samma tavla och blev då inspirerad av en reklam plansch. Jag började med att ta Photoshopa kort på mina nära och käras ansikten. När alla de var klara skrev jag ut och klippte ut den. Sedan sorterade jag dem i färgnyans. När det var klart var det dags att skapa motivet. Jag ville att det skulle föreställa ett hjärta. Men hjärtat skulle inte synas "jämt". Hjärtat syns nämligen bara på långt håll, men inte när man står nära. På nära håll ser man alla ansikten på alla härliga människor.

Så om du känner att du har tid över i höst, så köp Photoshop och börja. Är en av mina tavlor som jag gillar mest :)

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar