söndag 28 oktober 2012

Hatthylla

Hej!

Denna hatthylla gjorde jag för många år sedan. Jag gillar den lika mycket nu som jag gjorde när jag först satte upp den. Den är väldigt enkel att göra bara man har rätt material.

Du behöver:
- En planka (gärna gammal)
- 4 st Krokar
- Slipverktyg
- Lack
- Borr

Gör så här:
1. Du börjar med att slipa och ta bort de flesta ojämnheter och flisor. Den behöver inte bli perfekt, jag tycker det är charmigt när det ser lite robust ut.
2.Lacka planken och låt den torka.
3. Nu mäter du ut och skruvar fast alla krokar.
4. Dags att borra hålen, ett i varje ända ca. 10 cm in från kortsidorna sett. Det hänger mycket stabilare om häng hålen inte är för långt ut.
5. Häng upp och njut av din nya, härliga hatthylla.


Stor Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar