måndag 4 november 2013

Höstlöven...hur gick det sen?

Hej!
Jag gjorde ett inlägg för några veckor sedan angående hur man kan bevara höstlöv. Lite mer utförligt kring hur jag gjorde kan ni läsa i det inlägget. Jag tänkte att jag i detta inlägg skulle er alla nyfikna hur det gick. Jag använde mig av glycerin som jag köpte på apoteket, blandat med vatten. Kvisten med lönnlöv fick så och dra i blandningen i några dagar och det jag sedan kom fram till var:
- Man ska inte ha för många kvistar i samma vas.
- Löven bevarar viss färg, men inte den röda härliga. De blir gul/bruna istället.
Löven utan kvist.
- Löven får en skinnliknande känsla när man tar på den, känns som om det kommer att bevara dem länge.
- Jag provade att knipsa av löven från kvisten, tänkte det kunde hjälpa löven. Det fungerade inte, kvisten måste vara med.
Skulle vilja påstå att det fungerade bra så här i efterhand, kommer använda löven på en målning jag gör. Men är lite besviken på att de inte bevarade den härligt röda färgen.

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar