tisdag 1 maj 2012

En idé för en bättre garderob!

Var en dag i jag inte hade så mycket för mig. Kände då att det var dags att ta tag i en idé jag haft på lut ett tag. I min garderob hade jag sedan en tid saknat någonstans att hänga upp mina smycken på, en hylla till mina askar och en spegel. Nu skulle jag alltså göra något åt detta.

I mitt källarförråd hittade jag en spegel som en gång tillhört en spegelvägg, samt en boklist som sett sina forna dagar. Övrigt material fick jag inhandla i en trävaruaffär. List att sätta fast spegeln med, skruvar och dubbelhäftande tejp.

När allt material var samlat var det bara att börja. Jag målade först alla lister vita, sedan var det bara att mäta och skruva. Boklisten vände jag upp och ner för att få bättre djup i ytan att sälla saker på.

Här bredvid ser ni resultatet, blev som jag hoppats. En av de saker som jag är mest nöjd med är att jag används material som jag bara hade liggande och som jag sedan kan använda igen. Hållbar utveckling mina vänner!

Soliga Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar