torsdag 24 maj 2012

En toa hållare

Godmorgon!
Idag tänkte jag dela med mig av en idé jag fick till en toahållare. Har en lite toalett så jag får inte plats med mycket saker. Vill heller inte ha många saker stående på golvet, blir lättare att städa då. Kom då på att jag skulle sy en i något härligt tyg. Jag gjorde på följande vis:
- Mät hur stor diameter med toarullen är (Lägg till ca 5 cm), nu har du bredden.
- Mät sedan hur lång du skulle vilja ha den, nu har du längden. 
- Nästa steg är att klippa ut den biten som du fått i de måtten du har.
- Sicksacka sedan runt.
- Sy ihop lånsidorna.
- Sy nu en kanal till vad som blir upptill, i den kanalen tär du sedan i det band du vill att den skall hänga i (jag tog ett starkt sidenband).
-  Nertill kan du göra som du vill. Min lösning var att hamra i två öljetter och ta en pinne i mellan för att hålla uppe toarullarna. En annan sak att göra är som på toppen, en kanal och sedan ett band.


Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar