onsdag 26 november 2014

Hissgardin


Godkväll alla!

I mitt sovrum hände det några underbart tråkiga persienner när jag flyttade in. De är väldigt praktiska, men enligt mig inte särskilt vackra. Gardiner är något jag inte vill ha i mitt sovrum, jag har sett många hissgardiner i affärer. Jag gillar idén, men ingen är i det tyget jag önskar. Sagt och gjort, jag bestämde mig då för att sy en själv. Då skulle jag få precis det tyget jag ville! 

Här på bilden ser ni hur det blev, jag blev väldigt nöjd. Tyget heter Viol och är köpt på Åhlens. Det var lite pill och en del tänk bakom hur jag skulle göra denna. Så jag blev väldigt tacksam när jag hittade alla "hissgardintillbehör" på Stoff och Stil (finns säkert på andra ställen oxå). Om du vill göra en egen, är mitt råd till dig att titta in på Stoff och stil. 

Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar