fredag 7 november 2014

Nattduksbord


När jag flyttade  in i min nya lägenhet lät jag vissa saker vara. För att veta vilka idéer som fungerar var måste jag bo in mig först. Denna idé till "nattduksbord" kom jag på en dag när jag gjorde te. Min säng är ganska hög så de nattduksbord som jag kikat på och gillat är alla för långa. 

Det jag istället gjorde var att löpa en lång tavellist på IKEA och borrade upp den. På listen finns nu tavlor, ljuslykta, telefonen med alarm kan ligga där så jag har nära till larmet när det ringar på morgonen. Tanken är nu vidare att jag ska fästa två sänglampor i denna hylla. De är under tillverkning så de får ni se när de blir klara. 

Om du vill göra samma sak är det bara att köpa en tavellist (finns på många ställen, så som Rusta, IKEA, Indiska m.fl.)  Borra upp den lagom högt över sängen. Tänk på att du kanske ibland vill sitta i sängen, då vill du inte ha tavellisten i huvudet. 

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar