lördag 16 mars 2013

Påskförberedelser- Gräs ägg


God förmiddag!

Jag tänkte att med detta inlägg inspirera till lite mer påskpynt...pyssel. Ja, vad kallar man det. Hur som helst jag börjar från början. När jag var liten och gick på förskolan sådde vi gräs inför påsken, i detta gräs la vi sedan olika saker. För ett tag sedan kom jag på detta. Min tanke blev då att så gräs, men som jag är ville jag inte göra det i en skål utan på något annat vis. Vad kan då vara mer påsk än ägg? Om ni skulle vilja göra detta själva är det bara att följa instruktionerna under!

Du behöver:
- Ägg skal (i halvor och rengjorda)
- Jord
- Dekorationsgräs (kan köpas i de flesta affärer som säljer blommor).
- Plastfolio

Gör så här:
1. Ta fram äggskalet och lägg lite jord i varje.
2. Häll sedan på lite gräsfrö.
3. Vattna och täck sedan med plastfolien. 
4. Ställ på ljust ställe, gärna fönstret. 
5. Nu är det bara till att vänta, tar ca. 10 dagar. 


När mitt gräs har växt upp ska jag visa vad man kan göra med detta gräsägg!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar