lördag 16 mars 2013

Påskgrupp

Hej Hej!

Med påsken känns det som om våren är på ingång, ett säkert vår tecken. Då kändes det inte lika trevligt när jag vaknade och fick se snö på utsidan. Men då får jag flytta in våren hos mig! Jag for iväg till Plantagen igår och köpte lite vårlökar och blommor i härligt glada färger. Jag hade bestämt mig för att göra en påskgrupp! Då kan jag njuta av våren inomhus, även om den inte finns utomhus ännu...

Du behöver:
- Blommor, slinger växt och lökar
- En kruka, skål eller fat att plantera i.
- Lite olika dekorations material.
   - Ägg
   - Band i olika former
   - Lila dekorations strågräs (köptes på plantagen)

Gör så här:
1. Börja med att placera ut de olika blommorna på fatet (eller vad du valt att plantera i). Ett tips är att låta växterna vara kvar i krukorna, blir då lättare att plantera om dem efteråt, samt vattna.
2. Lägg i dekorations strågräset så att det täcker krukorna.
3. Välj ett band som du fäster runt fatet. Jag mätte mitt så det passade och sedan sydde jag ihop det på min symaskin. Då sitter det på bra utan lim.
4. Dekorera med ägg och andra saker du vill.

Lycka till!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar