torsdag 23 maj 2013

Tomatplanta på plats!

Hej vänner! 

Jag hoppas att ni alla har fått en härlig start på denna morgon. Själv sitter jag på ett tåg till Stockholm för att umgås med en kär gammal vän, känns väldigt underbart! 

När jag nu sitter här på tåget tänkte jag bara göra ett inlägg och säga att jag återigen köpte en tomaterna till min fönster bänk. Skulle väldigt gärna vilja ha en ballong som jag kan odla på, men nu har jag ju inte det. Kanske är fler som känner samma sak och vill då bara slå ett slag för odling inne i lägenhet. Förra året hade jag en tomatplanta inne och det gick hur bra som helst. Jag fick en hel del tomater, så i år provar jag igen! Men jag fick ett tips av min far:- Du behöver ge den lite Astra näring! Med blåsorna köpt och plantan köpt känner jag att detta kan bli hur bra som helst! Kommer bli såååå många härliga tomater! 

Planta och blåkorn köpte jag på Plantagen, är en av mina favoritbutiker när jag ska köpa växter av olika slag. För att göra det enkelt för mig tog jag en tömd pantflaska, hällde i lite blåkorn och fyllde sedan på med vatten. Blir då lite enklare att veta vilket vatten som ska till tomatplantan och vilket som ska till orkidéerna. 

Lycka till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar