torsdag 15 november 2012

Adevents pyssel

Godkväll!

Nu börjar det lida mot advents och därefter kommer julen. Jag är en människa som älskar julen! Då inte mest för julklapparna, utan för det är en tid då människor tar sig tid till att umgås. När julen har nalkats har jag i alla år varit lite extra pysslig. Hemma har vi bakat pepparkakshus, inte bara ett, utan ett helt landskap. Gick ut i skogen för att leta mossa, "träd" (pinnar), svampar m.m. Var väldigt mysigt!



Men detta inlägg ska inte handla om pepparkakshus utan om ett dag för dag ljus som jag kommit på. Blev lite trött på de traditionella ljusen så jag skapade min egen variant. Är mysigt att ha ett räkneljus och så här ser numera mitt ut. Om du vill skapa ett likadant gör du på följande vis:

Du behöver:
- En metallbricka (Köpte min på IKEA)
- 24 små ljushållare (Köpte mina på Panduro)
- Superlim

Gör så här:
1. Ta fram metallbrickan och ställ ut 24 st ljushållare så de har lagom avstånd.
2. Lyft sedan på ett i taget och lägg lite lim under. Fortsätt tills alla ljushållare är fastlimmade.
3. Låt torka i någon timma.
Nu är det klart!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar