lördag 24 november 2012

Adventsljus!

Hej Hej!
Förr året till advent ville jag ha adventsljus som varade lite längre än vanliga kronljus. Jag ville kunna ha de tända varje dag och samtidigt få "trapp" effekten. Förra året var året då det började säljas siffror som man själv kunde fästa på de ljus jag själv ville. Det blev väldigt härliga adventsljus.
I år har jag utvecklat min tanke. Jag hade kvar numren och plattan som ljusen stod på. Men i år gick jag ut och plockade mossa som ljusen fick stå på och sedan lite röda "bär" på det. Om du vill göra denna gör du på följande vis:
Du behöver:
4 blocklljus (köpte mina på IKEA)
Siffror ( köpte mina på Åhlens, finns överallt)
Mossa ( finns i skogen eller i blomster affär)
Små bär (finns i blomster affär, ICA)
En ljusplatta
Gör så här:
1. Ta fram allt du behöver.
2. Lägg dit mossan.
3. Fäst numren på ljusen och ställ dem sedan på mossa.
4. Dekorera med "bären".

Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar