söndag 4 november 2012

En filt som går att använda till mycket...

God eftermiddag!
Denna söndag har jag äntligen fått gjort färdigt en filt, eller täcke kan man säga, som jag arbetat på en tid. Med hjälp av lappteknik sydde jag ett täcke i grönt och gult. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra av det, jag gillar mönstret och färgerna mycket. Kom efter några funderingar på att jag ville göra det till en filt jag kunde ha i bilen. Vintern är ju på väg och då skall man ju ha en varm filt i bilen, om den mot förmodan skulle stoppa.

När det väl var bestämt köpte jag ett syntet täcke på IKEA som fick bli till ett mellanlägg. Sedan kom jag på att jag kunde använda täcket till en andra saker med. En picknick filt har jag alltid velat ha, samt ett täcke att ha på stranden på sommaren. Så som baksida blev det inget bomullstyg utan istället en textilvaxduk. Då släpper den inte igenom väta lika snabbt, vilket innebär att jag kan ha den nästan överallt.

Här bredvid ser ni nu hur den blev. Kan rekommendera er alla att sy något liknande, ser nu verkligen framemot stranden om ca 7.5 månad :)

Kram på er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar