söndag 18 november 2012

Hyacint pyssel

Hej vänner!
Idag ska jag dela med mig av något jag har gjorde med en Hyacint lök jag köpt. De är ett väldigt härligt färginslag i mörkret och även en blomma som för mig hör julen till. Istället för att ha den i en kruka, har jag provat ett nytt sätt. Jag har klätt in löken i mossa, fungerar väldigt bra. Löken behöver inte så mycket vatten och det lilla den behöver går att spreja på med en vattenflaska. Mossan håller även fukten väldigt bra. När löken sedan är klar kan man antigen ha den i en lökvas eller hänga upp den. Blir väldigt dekorativt. Om ni vill pröva kommer här en beskrivning.

Du behöver:
- En Hyacintlök
- Grön mossa (går att köpa i blomsteraffärer)
- Garn
- Silkesband (för upphängning)

Gör så här:
1. Ta fram allt du behöver.
2. Lägg mossan runt löken och snurra runt med garnet så det sitter fast.
3. Nu är den klar om du vill ha den i en lökvas.
4. Om du vill hänga den, snurra nu runt sidenbandet så att den kan hänga.
5. Nu är den klar att hänga upp!

 Ta da!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar